Výlet do Nórska - OSLO

Tak po dlhšej dobe sa opäť hlásim s ďalším článkom. Minulý týždeň sme mali možnosť na pár dní trocha vypnúť z reality, a ísť navštíviť priateľovho brata do jedného z najkrajších miest, a to do hlavného mesta Nórska - Osla. Toto bola moja už druhá návšteva tejto krásnej krajiny a hrozne som si tento výlet užila. 

Náš výlet sa začal vo štvrtok neskoro večer, odletom z Dánskeho 
mesta Billund, známeho taktiež tým, že sa tu nachádza raj pre deti Legoland. Musím povedať, že toto bol môj historicky prvý, a už teraz viem povedať, že nie posledný let, ktorý som našťastie prežila úplne v poriadku. Po prílete do Osla, nás už čakal na letisku priateľov brat ktorý nás odviezol ku nemu domov. Po nekonečných hodinách cestovania, úplne unavení, sme konečne dorazili na miesto, kde sa nachádzala aj naša vytúžená posteľ. 
Prvý deň sme sa zobúdzali do troška zahmleného počasia. Ja osobne som rada za všetky tipy počasia pokiaľ to nieje dážď. Po raňajkách sme sa rozhodli prezrieť si mesto, kde sme navštívili pár pamiatok ako Oslo Rådhus, Kráľovský palác kde sídli Nórsky kráľ a mnoho ďalších, ktoré meno nie som schopná ani vysloviť. Taktiež sme sa prešli nákupnou ulicou, ktorá už mala nádych Vianoc a to Karl Johans Gate, kde sa nachádzajú obchody od výmyslu sveta.




Tigeren pred hlavnou stanicou v Osle



human mountain vigeland
Druhý deň nás privítala ešte väčšia hmla ako prvý deň, ktorá sa našťastie v priebehu dňa premenila na slnko. V tento deň sme mali možnosť sa ísť pozrieť na slávny skokanský mostík s krásnym výhľadom. Pre nás teda moc krásny nebol, kedže sme tam prišli skoro ráno a všade bola len hmla - však uvidíte na fotke. Troška sklamaná, že mi počasie pokazilo zážitok, sme sa išli pozrieť na taktiež známy Vigeland park, kde sa nachádza mnoho sôch - čudných sôch. Vážne. Všade nahí ľudia, deti, zvieratá, človek odkopávajúci bábätká, zvieratá čo jedia bábätká a všade nahnevané deti. Kto tento park navštívi, pochopí. Myslím že tento sochár mal čudný vzťah ku malým deťom a naozaj kreatívnu myseľ.







Po obede sme ešte navštívili Munch - museet, kde bola práve výstava Vigeland + Munch. Na tejto výstave sa nachádzala taktiež sketch slávneho obrazu od Edvarda Muncha - Scream, ale aj mnoho iných obrazov a sôch od tohto umelca. Najprv som si myslela že je tam aj originál farebný obraz, a s nadšením som ho hľadala po celej galérii. Na konci celej výstavy som ale ostala sklamaná, a zistila som, že originál farebný obraz sa nachádza v druhej galérii v Osle. Ale aj tak to bol pekný zážitok vidieť tak pekné, no niektoré až čudné obrazy a sochy od týchto dvoch umelcov. Koniec dňa sme strávili večerou v jednej reštaurácii a ukončili sme ho v jednom z miestnych barov.

Posledný deň sme sa vybrali trocha do prírody, nech nie sme stále len v meste. Priateľov brat nás vytiahol na vyhliadku na mesto, kde sa šliapalo hore do kopca, po blate a vode. Celú cestu som len nadávala a hundrala, že čo si to pre nás vymyslel po tak ťažkej sobote. Podotýkam, že som na toto nebola ani pripravená a ani oblečená - kabátik, šálik, kabelka a šedé topánky, ktoré sa po ceste hore premenili na úplne inú farbu. Všetci naokolo oblečení ako turisti, len ja ako do mesta na kávičku. Ale nakoniec sa mu musím poďakovať, pretože ten výhľad stál za to, aj keď počasie nám moc neprialo.






Tento super výlet sme si užili ako sa len dalo, aj keď musím povedať že na to, aby ste v Osle navštívili všetko čo sa dá, sú 3 dni naozaj málo. Ale ja som vďačná aj za týchto pár dní strávených v tomto krásnom meste a so super ľuďmi, a určite by som sa sem ešte rada vrátila, aby som videla to, čo sme nestihli za týchto pár super dní. Jedna vec mi je ale troška ľúto a to je, že sme nestihli navštíviť Oslo Opera House. Ale tak aspoň som ho videla z okna z auta a z trajektu cestou naspäť domov. ;D

Tak, to by bolo všetko k dnešnému článku, 
dúfam že sa vám článok a fotografie páčili. 
Ďakujem za prečítanie, poprípade za komentár. :) :)



17 komentárov:

  1. Jéé, no páni, ty jsi se teda měla. To je můj velký sen vydat se do Norska, klidně i na ryby :D Ale ta krajina a celá země je kouzelná a má i svoje zvláštní kouzlo, tak snad se mi poštěstí a brzy se tam dostanu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite sa tam dostaneš! :) Ja som si nikdy nemyslela že sa tam dostanem a teraz to už bolo po druhý krát! :) A bolo naozaj super. Ja by som tiež šla na ryby to musí byť tiež zážitok niekde vo fjordoch v krásnej prírode. :)

      Odstrániť
  2. Achjo, Oslo je pro me misto, kam se chci podivat ze vseho nejvic, takze ti troooski zavidim :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za komentár! :) Držím palce aby sa ti to podarilo. :) Ja som si nikdy nemyslela že sa tam niekedy dostanem a stalo sa. :)

      Odstrániť
  3. zbožnujem takéto cestovateľské posty :) aj napriek počasiu, pekné fotografie :) hned by som šla :)

    lifebydena.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Very interesting blog ! I like it so much ! nice pics, keep working dear !

    www.madamedaria.blogspot.com if u like my blog, you can follow me i will follow you back

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Opět pěkné fotky i článek.
    Přeju krááásnou neděli.
    Renča

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Renča som rada že sa opäť článok páčil. :) Aj tebe prajem krásny zbytok víkendu. :)

      Odstrániť
  6. Opět pěkné fotky i článek.
    Přeju krááásnou neděli.
    Renča

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Oslo je určitě jedno z mých top měst, kam se chci co nejdřív podívat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár. :) A určite ak máš možnosť treba sa tam ísť pozrieť.:) Krásne mesto. :)

      Odstrániť

© Copyright. Používa službu Blogger.